Pages

Thursday, November 10, 2016

Breastfeeding & Dieting



Već dugo se teram da napišem ovaj post, ali nikako da nađem vremena jer znam da će biti dosta duži od prosečne recenzije. Mnoge od vas su pratile moj napredak u mršavljenju nakon porođaja na fejsbuk stranici iz nedelje u nedelju, pa je vreme da detaljnije pišem o svom iskustvu. Ranije sam dva puta pisala o gubitku kilograma, pa se možete podsetiti tih postova (prvi deo i drugi deo). Ništa nisam, ni tad, a posebno ne sad, radila na svoju ruku, već sam išla kod nutricioniste, tako da je sve što ćete u nastavku pročitati samo moje iskustvo. Uglavnom, ukoliko želite da se rešite kilograma nakon porođaja, dok dojite, to je i te kako moguće! Najviše me je nerviralo kada mi kažu da nije trenutak da mislim o tome, kao da mi je to preče od bebe, ali jednostavno sam se jako loše osećala (pre svega fizički) zbog tolikog viška kilograma i rešila da uradim nešto po tom pitanju odmah.




Prvo ću da kažem da sam mnooogo pogrešila u trudnoći što nisam nastavila da se hranim zdravo kao i do tada. Toliko sam strahovala od mučnina (koje nisam ni imala) da sam jela sve što mi je padalo na pamet i što najviše mi se jelo u tom trenutku. A kako sam bila željna nezdrave hrane možete misliti kako su izgledali moji obroci: pljeskavice, pice, palačinke, sendviči, torte, kolači, sladoled. Toliko sam se zasitila tih gluposti, da mi je pred kraj trudnoće nedostajala moja dijeta tj. redukovana ishrana. Tokom tih 9 meseci ugojila sam se skoro 25 kg (sa 63 kg na 87 kg), što je jako puno, složićete se. Pogotovo što sam svaki kilogram na glup način dobila. Nakon porođaja (sredina maja) izgubila sam oko 7 kg pa sam se nadala da će upravo zbog dojenja višak polako početi da nestaje. To je u početku i bilo tako, pa sam nakon mesec dana imala oko 73 kg. Međutim, onda sam završila u bolnici zbog revizije i stres koji sam doživela je doprineo tome da opet počnem da se gojim, iako sam sad već koliko toliko vodila računa o ishrani. Ali, sa bebom od mesec dana uvek je lakše naručiti hranu nego skuvati nešto kvalitetno i zdravo.


4. avgusta sam odlučila da je dosta i da je vreme da ponovo odem kod nutricioniste. Pre pregleda sam vadila krv i rezultati su bili blago rečeno užasni. "Dobar" holesterol ispod donje granice, a "loš" iznad gornje, parametri jetre su bili višestruko iznad normale, pa sam shvatila da je zaista neophodno da uložim trud i sredim situaciju. Na prvom merenju sam imala 77.4 kg i od tada krećem na redukovanu ishranu. Ovog puta je sve bilo drugačije, jer mi je dosta namirnica bilo zbog dojenja zabranjeno, a količine dozvoljenih namirnica su bile puuuno veće. Kao i do sada, morala sam da jedem na 3h pa bih u danu imala doručak, užinu, ručak, drugu užinu i večeru. U principu je sve sem pojedinih jela i količina bilo kao pre.  


Iskreno, mislila sam da će biti puno teže organizovati se sa bebom, jer smo obe jele na 3h. Pomoglo je to što mi je mama slala kuvana jela 3 ili 4 puta nedeljno, a ostalim ranima sam imala samo meso ili ribu, a to sam spremala sama. Pečenje u rerni mi se pokazalo kao najbolja opcija jer nije zahtevalo da stojim pored i nadgledam, već budem sa bebom. Bilo je naravno dana kada je bilo nemoguće jesti u određeno vreme, ali uz mala odstupanja ja sam se pridržavala svega. To je, naravno dalo rezultate. Kako su kilogrami nestajali, pogledajte u tabeli ispod.


Nakon 2 meseca redukovane ishrane imala sam 13.1 kg manje tj. 64.3 kg. Posle toga je usledilo održavanje pa sam oslabila još malo ali umerenim tempom. Trenutno imam oko 63 kg (62.7- 63.3 kg) ali sam dosta opuštena i jedem šta poželim, samo gledam da poštujem satnicu i da nezdrava hrana bude u prvom delu dana. Slatkiši su mi najviše nedostajali, pa kad se čašćavam, ja gledam da to bude nečim slatkim. Najbitnije je da sve vreme imam mleka, tako da babu isključivo dojim, a nedavno smo počele i sa hranom. Prezadovoljna sam svojim trenutnim izgledom i ponosna što sam uspela ponovo da se dovedem u red. Vadila sam krv opet i svi rezultati su odlični, što je najbitnije. Tako da, ako vam kažu da treba da čekate i da ima vremena da se pozabavite svojim telom, nemojte odustati. Ako se vi dobro osećate i beba će to osetiti! Nikad nije prerano da se posvetite onome što vas čini zadovoljnim! Ja samo znam, da naredni put neću dozvoliti sebi da se bespotrebno ovoliko ugojim u trundoći, jer znam da neću imati vreme koje sad imam (sa jednim detetom) da se posvetim svojoj ishrani.

Koliko ste se vi ugojile u trudnoći i kako ste se vratile na staru kilažu?
Pozdrav :) 

No comments:

Post a Comment